Kritéria hodnocení

Žáci jsou hodnoceni v průběhu celého školního roku. Při hodnocení zohleňuji individuální schopnosti žáků a sleduji jejich pokroky v získaných dovednostech a zkušenostech.

Obecná kritéria hodnocení v hodinách fyziky:

  • rozumím poznatkům a dokážu je používat
  • jsem aktivní v hodinách
  • přivpravuji se a plním zadané úkoly
  • zvládám jak písemný, tak mluvený projev
  • připravuji se na hodinu

Kritéria pololetního hodnocení v předmětu fyzika

Pololetní hodnocení není průměr vypočítaný ze známek žáka!!!

Hodnocení VÝBORNĚ

  • plním očekávané výstupy jen s velmi drobnými nedostatky
  • dokážu vysvětlit dané fyzikální zákony a jevy a aplikuji je samostatně při řešení konkrétních úloh
  • vytvářím vlastní fyzikální úlohy na dané fyzikální jevy
  • odvozuji vzorce z pokusu
  • využívám poznatků získaných ve fyzice i v jiných předmětech a naopak
  • pokusy, laboratorní práce, projekty řeším úplně samostatně bez jakýchkoliv problémů
  • jsem aktivní, samostatný a připravený na hodiny

Hodnocení CHVALITEBNĚ

  • plním očekávané výstupy s drobnými nedostatky a chybami, které dovedu sám opravit
  • vysvětlím dané fyzikální zákony a jevy a aplikuji je  při řešení konkrétních úloh
  • vytvářím vlastní fyzikální úlohy na dané fyzikální jevy
  • využívám poznatků získaných ve fyzice i v jiných předmětech a naopak
  • pokusy, laboratorní práce, projekty řeším samostatně bez jakýchkoliv problémů
  • jsem aktivní, samostatný a připravený na hodiny

Hodnocení DOBŘE

  • plním očekávané výstupy s chybami a nedostatky
  • vysvětlím dané fyzikální zákony, ale obtížně je aplikuji
  • pokusy, laboratorní práce, projekty řeším s mírnou podporou učitele
  • využívám pouze základních poznatků z fyziky i v jiných přemětech
  • jsem jen občas aktivní a téměř samostatný

Hodnocení DOSTATEČNĚ

  • plním očekávané výstupy se závažnými nedostatky a chybami
  • znám pouze nejdůležitější fyzikální veličiny a jednotky, ale aplikovat je dokážu velice obtížně
  • písemný i ústní projev mám nepřesný a neestetický
  • pokusy, laboratorní práce, projekty řeším pouze s trvalou podporou učitele
  • jsem pasivní a většinou nepečlivě připravený, nesamostatný

Hodnocení NEDOSTATEČNĚ

  • neplním očekávané výstupy
  • neovládám učivo
  • nepracuji ani s podporou učitele, neřídím se jeho pokyny
  • mám pasivní přístup k pokusům, laboratorním pracím a projektům